Decolonial Studies:

Contributions to Imagine Other Pedagogies in the Amazon Riverside Rural Context.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22420/rde.v16i36.1629

Keywords:

Decolonial studies. Southern Epistemologies. Rural-riverside Amazonian Education.

Abstract

This article analyzes the contributions of decolonial studies in order to imagine other pedagogies in the rural-riverside Amazonian context of Brazilian society.  For this, the central question is taken: what contributions of decolonial studies to imagining other pedagogies in the rural-riverside Amazonian context?  This text focuses on na epistemological reflection, emphasizing decolonial studies, but also intertwines a dialogue with the Epistemologies of the South.  Given this delimitation, the article is based on a bibliographic research, presenting results of a literature review about the subject.  This article is part of a master’s research in education, until in progress, in the Postgraduate Program of the Universidade do Estado do Pará.

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Author Biographies

Cynara Fernanda Aquino dos Santos, Universidade do Estado do Pará

Mestranda em Educação no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado do Pará.

Sérgio Roberto Moraes Corrêa, Universidade do Estado do Pará

Doutor em Ciências Sociais. Professor do Departamento de Filosofia e Ciências Sociais e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado do Pará.

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Published

2022-12-22

How to Cite

Aquino dos Santos, C. F., & Moraes Corrêa, S. R. (2022). Decolonial Studies: : Contributions to Imagine Other Pedagogies in the Amazon Riverside Rural Context. Retratos Da Escola, 16(36), 1051–1071. https://doi.org/10.22420/rde.v16i36.1629